Ni behöver inte läsa...

det är bara jag som skriver på...
Jag vet jag har inte somnat än, men kan inte. Jag mår dåligt och har inget att göra så jag starta datorn och ville blogga lite snabbt. Idag såg jag på en gala som  Jay- Z ft Rihanna& Kanye West uppträde "Run this Town" så såg jag dem gjorde ett tecken med deras händer som jag har sett tidigare utav Beyonce har gjort samma tecken. Eftersom jag har hört att Jay-Z och massa andra kändisar har en speciell gud och blablabla så trodde jag faktiskt att det var deras "gud tecken". Så jag började googla och  jag hittade att det har gått rykten om att just det tecknet är satanisk men så var det inte. Ens det var satanisk vad har det med mig att göra? x)
Tecknet kallas för Horus Öga. Men intressant var det att lätta information om det, man lär sig något nytt varje dag:).



Triangeln = En symbol för Gud. En liksidig triangel som har innebörden Fadern, Sonen och den Heliga Anden.


Ögat (Horus öga) = I det forna Egypten fanns samma öga som symbol, guden Horus öga, som även där stod för gudomligt skydd eller vaksamhet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0